lördag och snart första advent.

hejsan.

ett hejsan kan låta torrt. men detta är faktiskt rätt fuktigt... av svett.
det är inte så att jag motionerat, utan svarare så att jag haft en tuff vecka. i torsdags fick jag ju som sagt influensa. i söndags insjuknade äldste i magsjuka, i måndags den yngste, på tisdagen jag. och fy fan vad sjuk jag blev!

tajmingen var inte helt perfekt, då det var sista veckan för att lämna in de tre rapporter regeringskansliet ville ha för fortsatt arbete. dock är jag en välförberedd kvinna, och hade gjort det mesta som behövdes typ för en månad sedan,  och hann således slå det sista tangentslaget i fredags innan det var dags för brevlådan. om någon vill läsa vidarebefordrar jag gärna. faktiskt jävligt spännande. utvärdering plus många reflektioner kring unga vuxna i psykisk ohälsa.

i torsdags hade maken storfest för "hemliga gäster förening" på momento liberi. det var trevligt och jag åt billig lasagne. det gjorde inte maken.

idag, lördag, har vi varit och shoppat julklappar anders och jag.  vidare är det dagen före förste advent, och då bakar vi alltid pepparkakshus. dock var yngste trött på pepparkakshus och ville konstruera en egen borg...
lustigt är det. han hatar matte, men sätter ihop en helt felfri pepparkaksborg på noll komma nix.

han brås på mig säger maken.

fan vet, säger jag.

69817-424

konstrueringsarbete.

69817-422

sockerlag som man bränner sig jävligt på.

69817-423

Färdigt!!  Fint, inte sant??

Kommentarer
Postat av: Helena

Mycket fint må jag säga. Jag har satt upp alla stakar jag vill ha uppe. Inte så många alltås. Höres.

2007-12-01 @ 21:58:57
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pia/R3

Verkligen en fin borg, duktig kille. Men du...han är väl sig själv, barnen har ju en sådant tur att de skapar egna egenskaper oxå ;)

2007-12-02 @ 07:32:05
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: jag

ja, jo... de säger detta. antar att jag är för nära :) kanske borde leasa ut honom några månader.

2007-12-02 @ 17:51:44
Postat av: r2

Carl e fantastisk och han har ett mycket logiskt sinne, sen att det inte stämmer med matten är en annan 5:a.

2007-12-02 @ 20:50:04
Postat av: olsson

Jätte fin borg, Calle kan.
Fint hopkoktskort. (blonds have more roligare)

2007-12-05 @ 21:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0