Hej och (hin) hå (le).

Tjena! Ett tag sedan sist, men vad gör väl det i den här världen. Igår blev det spontafest vid vår stuga. Männen och sönerna badade bastu långt ifrån land och njöt. Det gjorde vi andra på land också.
God mat och trevligt sällskap. Musik och skratt och semesterplanering!

barn på väg genom skogen mot stugan..



Tidigare, för ett par månader sedan var det cykelfest. Här ser vi maken och väninnans make helgen före under vår tillställning "nu bygger vi hjälm och dricker sprit". Roligt var det, även om det inte blev så mycket av det sistnämnda.




Å här e jag och Peter, ivrigt arbetande!




Jag och Kristina med färdiga resultat. Vi vann inte... helt otroligt alltså.



En annan kul grej är att vii skall campa ihop minsann! En massa "löst" folk med barn och hundar och hela konkarongen, Haha, det kommer bli jordens roligaste semester tror jag... hilarious :) Äldste sonen har fyllt femton och han förärades det han önskade sig, teckningsgrejer (as usual) och iPod och lite annat smått och gott. I morgon bär det av ned till Askim för fortsatt firande. Här lite bilder:





Bror och kusin gjorde tårta..






På måndag drar vi till Köpenhamn för att roa oss och semestra. Vi får se hur länge vi blir borta, förmodligen inte längre än en vecka.

Första veckans semester har varit sådär. En massa tankearbete och oro över diverse olika saker. Saker som ställer till det. Man upphör aldrig att förvånas över hur världen och människor beter sig i olika situationer. Jag har pendlat mellan att vara jättearg och hårt bestämd över att inte bry mig alls, - svårt är det att förstå men man lär väl sig så småningom.

Nu är maken ute och lagar båten, jag har förberett grill mellan bloggandet och läsningen. Läser mycket nu igen, och glad för att jag kan. Just nu en roman av Giorgio Faletti - "jag dödar". Kalasbra! Vi diskuterade författare igår och var förhållandevis ense om att Kajsa Ingemarsson, Camilla Läckberg och Mari Jungstedt är urusla författare*, medan Roslund & Hellström, Jo Nesbö, Denise Mina, Arne Dahl, Håkan Nesser och Emily Maguire är kalasbra (de sistnämnda har jag lagt till själv, haha).

Vidare vill jag VARMT rekommendera boken "The curious incident of the dog in the night time" av Mark Haddon. Boken är skriven utifrån en autistisk pojkes perspektiv och är så ... ja... så viktig och bra. till och med axel har läst den, och det är stort skall jag säga. Dessutom skrev han en rescension av den i skolan och fick MVG /reds stolta anmärkning.

* Ingen orkar i längden med kommentarer som "Hon gick in genom dörren, för den var faktiskt öppen och lite sådär sliten (för hennes man hade inte orkat arbeta med den) men den fungerade att öppna och stänga"... vänta... var var jag i mitt berättande nu då... JO... "hon gick in igenom dörren, och där såg hon ett LIK ( konstigt att mattan var lite smutsig som liket låg på, hon hade ju faktiskt tvättat den förra veckan. Hon måste verkligen skärpa sig och hålla ordning mer). Sen blev hon RÄDD för hon tänkte på en annan sak som hände sig för länge sedan" ...bla bla bla..

Ja, tjejgänget som författar... -vi ÄR trötta på era eviga ovidkommande utsvävningar för att öka på sidantalet i era böcker. får ni provision på antal ord?



Kommentarer
Postat av: Pia

tack för tipset. Ja det var väl ett tag sedan, hur kommer detta sig ;) Kul att få läsa hur du har det iallafall. Pössen, syns om inget annat i Skagen

2008-07-12 @ 22:16:03
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Postat av: Helena

Emily Maguire känner jag faktiskt inte till men i vörigt håller jag med dig. Bra jobbat med bokningen. Ha det så kul i wonderful Copnehagen

2008-07-13 @ 12:06:57
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni som va så snygga borde helt klart vunnit 1:a priset.

Hade hoppats på att vi skulle ses i morgon,men ha det så gött på resan.

Kul att läsa din blogg igen.

2008-07-13 @ 18:27:20
Postat av: olsson

2008-07-13 @ 18:29:21
Postat av: jag

hallå olsson, härligt att du vet vad dy sysslar på här på webben när du lägger in kommentarer. sugen på camping eller? ring oss säger jag bara :) kram!

2008-07-13 @ 18:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0