köttmarknad...eller vad?

Hej kära dagbok!

Ledsen jag inte hunnit skriva på ett tag. Fullt upp med rockvideoproducering och Stockholmsbesök.

Tiden sedan vi sågs sist har varit kantad av diverse roligheter: Yngste har blivit utvald till periodens elev på den (fri)skola han går på. Jädrans vad han växte av detta! Jag har varit på  webredaktörsutbildning i Stockholm och Sveriges Fontänhus har fått agera rådgörare tillsammans med Husmark - sicken grej!

Jag sökte ju ett nytt jobb mitt i turbulensen på mitt gamla, och blev kallad till intervju som en av fem bland 170 sökande. .. jag säger bara det - snacka om fet bekräftelse. Stövlade in där i högmaktens borg i randiga strumpebyxor och håret på ända och sa som det var. Att jag är fenomenal, varit sjukskriven och säger upp mig om jag upplever att jag inte gör ett gott arbete. Världens bästa garanti för en arbetsgivare.

Iofs vill jag inte ha nåt nytt jobb har jag bestämt mig för, men det är trevligt att testa sin attraktion emellanåt. Bara för sakens skull liksom.

69817-425

Här är en gammal bild jag hittade på datorn. Erkänn härlig? Talade med mannen på bildens hustru idag, Lena, och vi gjorde upp planer inför nyår. vi tycker båda att en karaokenyår känns helt rätt. Karaoke, god mat och sprit. Planeringen fortsätter. Idag är det lördag och familjen har varit på julmarknad på Vikaryd. Vi träffade genast på MAts, Lilla No:s gubbe som agerade parkeringsvakt i värsta jaktutstyrseln. Lilla No själv sprang omkring med korgar med skinkor och ölkorvar. Vi handlade oss till ruinens brant efter ICA-avslöjandet sist, men har just nu avnjutit en formidabel fiskgryta. Som barnen visserligen hatade.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Helena

hallå där. Fina bilder som sonen tagit. Söt är du på bilden. Vi får höras snart. Har skrivit svar på din fråga på min blogg.

2007-12-09 @ 11:55:13
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Helena igen

Såg att du äntligen lärt dig FRIskola. Och det är ett elände att alla inte gillar samma mat i familjen.

2007-12-09 @ 11:56:38
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pia

God morgon i stugan. Idag drar vi....men hoppas att två förvirrade alingsåskvinnor återigen kommer ner och förgyller min vardag. God jul och gott nytt år. Hälsa familjen. kramen

2007-12-14 @ 07:04:00
URL: http://zanahoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0