jag testade också.

Inåtvänd Planläggande Abstrakt Tänkare  


SÅDAN ÄR DU:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.


Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.


Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.


Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.

69817-301

detta, precis som horoskop, innebär ju ofta att man själv har tolkningsföreträde och antingen ser saker man vill se i texten eller totalt ratar det samma eftersom "svaret" inte var i fas med hur man upplever sig själv. det står att jag är rätt snabb att värdera andra människor. och även om detta är ett drag jag ogillar, så är det inte mindre sant. om det skiter sig första gången jag träffar någon, så skall det en hel del till för att jag skall bli personlig med denne. därmed inte sagt att det inte går.

men precis som jag inte vill bli bedömd utefter första intrycket, eller andra eller tredje... eller ens det miljonte eller miljonteförsta... så antar jag att andra inte vill det heller. således är detta någonting jag bör jobba på, eller i alla fall vara medveten om. alla har vi sidor vi gillar eller tycker sämre om hos oss själva. enklast är att fundera över de goda, - "jag är i alla fall inte en sån där avundsjuk person". ja, istället för att fokusera på att man kanske är en smula FÖR sarkastisk mot vissa eller FÖR snabb i vändningarna med att ha åsikter hit och dit.

uttrycket "man lär så länge man lever" stämmer tycker jag. känslan är densamma som när man var 15 år gammal, men visst har ens förmåga att reflektera eller tänka efter före förändrats. i alla fall lite.

en vacker dag kanske man till och med vaknar upp och är vuxen.


Kommentarer
Postat av: lilla jan

Tänkte skriva något fint från bibeln som jag inte kommer ihåg,gylleneregeln typ, behandla andra som du själv vill bli behandlad .Det är en bra regel tycker jag ,även om man inte alltid håller den.

2007-01-12 @ 20:10:40
Postat av: Anonym

det har du rätt i lilla jan. känner du dig bättre förresten? hoppas det.

2007-01-13 @ 09:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0