måndag

idag har jag varit på utbildning för förtroendevalda hela dagen. vi har lyssnat till alla förvaltningschefer samt vd:s för de kommunala bolagen. en mycket intressant dag!

störst intryck gjorde socialchefen, jag blev faktiskt otroligt imponerad. han lyckades framställa sin kolossförvaltning ur ett  och högst mänskligt, viktigt och individanpassat perspektiv med fokus på förebyggandet (gillas), och lärandet kring olika typer av problematik.
sakligt, nära och utan att mumla. (vilket han själv var orolig för till en början).

mest förälskad i honom blev jag nog pga publikums fråga om huruvida den nya regeringens arbetslöshetspolitik skulle öka förvaltningens andel fösörjningsstödssökande. 
han sa ja.


Kommentarer
Postat av: A-M

Ja, visst hade vi en trevlig dag! och det var inte bara socialförvaltningens chef som svarade negativt om majoritetens politik!

2007-01-22 @ 19:43:31
Postat av: jag

vem mer? vem mer? dregel dregel.. :)

2007-01-22 @ 20:05:48
Postat av: Helena

jag ska tala med dig någon dag. Kram.

2007-01-22 @ 22:24:07
Postat av: jag

tala allvar eller tala "tala"? :)

2007-01-23 @ 07:50:55
Postat av: Helena

tala "tala"

2007-01-23 @ 22:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0