Mona Sahlin, i brist på ANNA(t)?

Mona Sahlin, i brist på ANNA(t)?

gårdagens gp hade ett dubbeluppslag med yvonne rydings nakna arsle. att mona sahlin efterträder göran persson var värt typ tolv rader. det säger en del om mediasverige. idag har jag arbetat med bla en gravid, kvinna som praktiserar hos oss. hon berättade att alliansen skippat den sk "överhoppningsbara tiden", vilket innebär att när hon skall vara föräldraledig måste hon utgå från vad hon fick i studiebidrag. ha ha ha... - det är ett skämt reinfeldt, erkänn?!

i akuellt rapport står en donna från danderyd i guccibrillor och luis vuittonskötväska för 9000 kronor och säger, - GUUUUD, det här har vi väntat länge på. vad vi gör för överskottet av fastighetsskatten? ja, kanske vi tar en barbadosresa till.

skrattretande på min ära. eller inte. igår på tv så talade landspilten reinfeldt återigen om sk "hushållsnära tjänster" och frun filippa berättar att de minsann har både husa och auuuuupaaaair. går väl an att odla karriär då.

låter jag avundsjuk?

svar, - ja. men också en stark betoning på ickereflektion och bristande kunskap om samhället. varför inkomstprövar inte allansen barnbidraget undrar jag? nä, då går det minsann an att vara kommunistaktig och tycka att, - lika för alla.

jag har haft stegräknare på mig på jobbet hela veckan för att se varför jag är så trött. i snitt går jag 19000 steg om dagen. det gör mig glad att slippa lägga några pengar på gym just nu. i helgen skall jag vara ledig och vara med de mina. det skall bli skönt. i kväll väntar rockenroll på MX. det skall inte bli lika skönt.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0