bröllopsdag på ikea...

vi hade bestämt det tidigare. trots att jag är sjuk och ungarna hade en massa andra måsten. vi skulle till ikea och se ut nya grejer till axels rum... eftersom sonen själv bestämt att han skulle ha ett "nytt" rum, fick han vara så god att följa med. besöket var som alla andra ikeabesök fast värre. att alla småbarnsfamiljer MÅSTE åka dit på söndagar, helst när ungarna helst borde sova middag. nåväl, det hela förlöpte väl. sonen såg ut säng, garderober, skrivbord, stereobänk plus lite annat smått o gott. nu skall vi först måla om rummet (svart o vitt skall det bli enligt honom), sen shoppar vi loss.

dock fick vi med oss en ny kökslampa hem. jag tycker den är både smart och trevlig. dimmerfunktion å grejer. man bara tar på lampan och så sätts den på, stängs av, dimrar sig osv. väldigt högteknologiskt. enligt mig. efter detta avnjöt vi alla fyra varsin femkronorskorv i möbelhandlaraffären. maken tyckte detta var en dålig bröllopsmiddag, så nu har vi hämtat mat från musses. skall jag vara ärlig så vet i tusan om inte korven var godare.

puss.

                                    bröllopsdag på ikea...

Kommentarer
Postat av: Helena

Hehe... man får vad man betalar för brukar vi säga här hemma..... svart och vitt är fräckt tycker även min son som målade sitt rum så, eller snarare, vi gjorde det, förra sommaren. PS IKEA skall man åka till på fredagar mellan 17 och 20.

2007-09-03 @ 21:19:16
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pia

Ikea ska man undvika så långt som möjligt men er bröllopsmiddag blev jag riktigt avundsjuk på ;)Inget tjafs....en korva med bröd i farten, moderna människor !

2007-09-04 @ 10:59:43
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: r2

Emmas lägenhet är inrett svart o vitt, snyggt faktiskt tycker jag. Bröllopsmiddag överhuvudtaget, var som helst är ok så även om det är korv på ikea.

2007-09-07 @ 11:23:04
Postat av: jag

ja, det blir säkert bra. jag får bara sån åttitalsfeeling och det ... ja... ni fattar själva.

2007-09-22 @ 14:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0