it takes a fool to remain sane..

hej hörni.

dagen har varit blöt, men trevlig. hemmasaker har dominerat (som vanligt nu förtiden, det är väl åldern). jag och maken har målat andra omgången av äldste sonens rum och det blir faktiskt helt ok trots färgvalet. jag fick ta hand om frihandsmålningen i hörnena, ni vet hur det är med fondmålningar och äldre män med för gamla glasögon, och maken skötte bredstrykningen. klockan är nu kvällen och sonen och maken arbetar hårt med att montera alla nyinköpen från ikea. många skruvar är det. axel har handlat säng, sängbord, garderob, byrå, tv-bänk och skrivbord. matta, lampor, speglar, ramar, vajrar till "ett rum i rummet-idén", tyg, påslakan (!) och en massa annat. mycket intressant att se honom gå loss och välja själv. god smak har han, killen.

                                       69817-384

vidare har vi tagit upp de två båtarna tillsammans med grannfamiljen. det gick bra. ingen slog sig eller kom i kläm. nu ligger de där i säkert förvar för gudrun o per-stormar nedanför ptv-illan.
haft samtal med kollegan annchi och förberett oss för kommande certifiering. certifiering är väl det största man kan vara med om i fontänhusvärlden. det innebär att det kommer folk i från andra hus i världen för att checka av att man bedriver verksamheten enligt de riktlinjer som är allsmäktiga världen över. vi får väl se hur det går. vårt hus har haft det rätt stormigt sista året. inte beroende på oss, men på annat :)

                                      69817-385

för övrigt har jag nya stövlar. ett par 20-håls dr martens. jag är mycket stolt.

ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: Helena

De är verkligen fina, kängorna alltså. Bra gjort med båtupptagningen. Var det svart och vitt rummet blev? Det är faktiskt väldigt snyggt tycker jag. Sonen har också ett sådant. Ha en trevlig arbetsvecka.

2007-09-30 @ 21:16:04
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Helena igen

du förresten är i götet på torsdag kanske vi ska ses typ a-w?

2007-09-30 @ 21:37:41
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Pia

Men....det vet väl du...vi sorterar och packar om. Skriver snyggt o prydligt på alla lådor, snart drar vi igen. Vi hörs, pöss

2007-09-30 @ 21:43:34
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: jag

helena; ja, eventuellt. skall på kusinbegravning på dagen så en sort sitter nog inte helt fel. vi kan väl höras?
pia; det låter nästan som om ni skall ha barn. det är väl då man "boar" som bäst? jag kan vara fadder i rosa klänning :)

2007-09-30 @ 22:07:17
Postat av: Pia

barn...det där har jag stängt av för länge sedan :) väntar på att bli farmor/mormor istället. men hade det varit aktuellt hade jag självklart sett dig som en rosa gräddbakelse till fadder.

2007-10-01 @ 05:23:14
Postat av: Pia

Självklart räknade jag flaskorna... Snart ska jag inhandla ett luftgevär. Finns inga kullerstenar på min gata som jag kan kasta i huvudet på dem.

2007-10-01 @ 23:41:34
URL: http://zanahoria.blogg.se
Postat av: jag

yngste har ett dubbelpipigt luftgevär här. - låna?

2007-10-07 @ 17:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0