en helt vanlig söndag.

idag är det söndag. vaknade rätt sent, maken var en rar kille och åkte iväg och köpte färskt bröd samt kaffe (som var slut).
förstår inte hur jag skulle kunna klara mig utan kaffe. en gång, var jag nära på att söka till robinsson, men avstod när jag förstod att jag faktiskt kunde riskera att inte få kaffe på flere vecker. en sån skräck säger jag bara.

idag for vi ner till föräldrarnas sommarhus i askim för att fira axels 15-årsdag tillsammans med mamma o pappa, brors fru och alla barnen. vi fick fläskfilé, kyckling, stekpotatis, potatisgratäng, tsatziki och sallad. sen glass och varm hallonsylt, kakor och kaffe. supersmarrigt, vi blev mätta som grisar. pappa har ju gått i förtida pension (4 år för tidigt), och en av gåvorna var en VÄLDIGTstor gasolgrill. såklart att han var tvungen att visa vad den gick för :)
vi hurrade och åt och hade det trevligt. jag verkligen älskar askim. har ju tillbringat varenda en av mina 42 somrar där. och det har pappa också... ett sånt ställe, helt underbart.

i morgon bär det av till köpenhamn bland annat. vi håller som bäst på att packa "det nödvändigaste". i makens fall betyder detta halva garderoben... - man kan ju aldrig veta vad det blir för väder. han e söt den käre älsklingen. tur bara att det inte är en tågluff vi skall på. väninnans dotter skall som vanligt tjäna lite extra silverpengar och passa hunden, det känns väldigt tryggt. har nog aldrig träffat på en bättre hundvakt faktiskt. värt varenda öre.

så go vänner, vi ses om några dagar!

så länge får ni en bild från min o pitras glasgowresa. om detta kommer mer senare :)


kram!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha det nu så väldigt bra. Så ses vi!

2008-07-13 @ 20:13:00
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0