fredag och lite syyyk.

klockan är kvällen och killarna tittar på monty phyton och äter popcorn. själv har jag precis varit i stugan med hunden (jag tog bilen, jag är lat) och hejat på maken, väninnan lena med familj samt lite annat löst folk som slog sig lösa med bastu, grill och trevligt sällskap.

jag har varit lite sjuk idag i magen. kräkts och "åt andra hållet" som det så fint heter. anders tips är aiolin han själv blev dålig av härom dagen. jag har ingen aning men konstaterar att även en tuff tjej med brun-utan-sol-bränna kan fällas av en tiny bakterie.

för övrigt idag lyckades jag övertyga yngste sonen om att han behövde nya skor, och att han faktiskt fick följa med till stan för att handla ett par. han fick naturligtvis själv välja, och kom efter tio minuter och sa att "dessa vill jag ha, det är dessutom rea mamma så då kan jag köpa mig någonting annat för överskottet. tex ett spel".

det blev inget spel, väl ett 12-pack sushi som han förklarade att han "bara måste ha". sedan for vi runt och inhandlade lite käcka campingsaker, bla fyra jättefula stolar, en tältlampa och tillhörande batterier. vidare till överskottsbolaget där sonen inhandlade en st lödkolv och lödtenn. efter detta fick han fadern att leta fram en massa microskruvmejslar, en gammal stereoanläggning, sladdar, kontakter, limpistol och tänger. sonen skulle bygga nåt viktigt. när han fick se allt skrot framför sig utbrast han med stjärnor i ögonen: - ett sånt smörgåsbord!

han skall förresten bli flygtekniker har han bestämt. bra val och god lön tänker den ömma modern, dvs jag.

hittade en oläst bok hemma hos mig själv som verkar väldigt lovande; "Livsfarlig Utsikt" av Nora Roberts. tänk vad kul det är ändå att hitta oläst hemma hos sig själv?!

fred govänner!

ps har förresten fått upp mejlkontakt med gamle gode expovännen david som numer arbetar för ecpat. vad roligt det är när man "hittar" en gammal vän och känner det där bubbliga, härliga i magen av kärt återseende! ds

ps2 och jag har roddat runt lite med min blogglayout, bara för att se om takterna fortfarande sitter i ds2

Kommentarer
Postat av: Helena

trist att va sjuk. Jag hittade "Aldrig fucka upp" på bibblan.

2008-07-18 @ 22:33:14
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0