knasigt.

för det första så såg det helt knasigt ut när jag loggade in här, för det andra så är det obarmhärtligt varmt ute. var i turkiet 14 dagar i fjol, och då var det 50 grader. tusan vet om det inte är samma här, i vårt hus. pratade med kusin håkan som befann sig med kamrater på vandrarhemmet i grebbestad, han sa... att thailand är tusen gånger "värre" än det här. dit skall vi i höst. jag säger ingenting mer.

vi har varit och campat minsann! tre glada familjer äntrade vita sandar med tält, hundra sovsäckar, köttfärssås på burk och ett ha-begär efter elektriska förenklingsprylar. jag och maken konstaterade att vi blivit gamla, tält var behändigt och enkelt förr sa vi. i vilket fall, vi gjorde det som sig bör på campingen; - blev kissenödiga precis då vi krupit ner i sovsäcken, hade taikongrillning och åt otroligt god mat (tack peter som monterade ner grillen och tog med den), hyrde kanoter och båtar som inte fungerade, drack vin och var allmänt svenska. en kalassemester på min ära :)

vi funderar på att dra till bohuslän i helgen, hyra nåt och titta till nordkoster, strömstad o s v. hugade spekulander kan anmäla intresset till oss.

ps. i går dog min lillbrolla för tre år sedan, i dag fyller han 41. det var enklare igår och idag än förra året. märkligt, inte sant. somliga säger att tiden läker alla sår. jag tror inte det är riktigt så. jag tror snarare det är så att man lär sig komma överens med det där som gnager och gör ont. typ accepterar det. ds.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ibland (?) är du en ovanligt klok kvinna. Är det inte så att vi människor "överlever" just på grund av vår acceptans ?

2008-07-28 @ 23:01:59
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja det var en härlig semester. Stor kram till dig.

2008-07-29 @ 19:15:11
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0